martes, 14 de diciembre de 2010

La tele,el futbol i jo


No estic passant per un bon moment però tinc el suport de vells amics i dels pocs familiars que em queden. La tornada a terres del Maestrat ha propiciat la trobada amb vells amics que també han tornat per preparar a casa oposicions a terres forànies: futurs mossos d'esquadra i futurs funcionaris a València o Barcelona.

Si tot va com s'espera jo també marxaré del Maestrat per tal d'afincar-me de manera semidefinitiva al Tarragonès on ja tinc feina per uns messos el proper any. Aquí cada cop hi ha menys coses a fer i menys possibilitats de progressar si no és per la corrupció.

Ens retrobem i, en la nostra crisi; parlem a la cafeteria dels problemes actuals: de la classe política, del capitalisme salvatge o del poc camp d'acció d'un govern controlat pel mercat. Em vénen al pensament Ramon Tamames, Jose Antonio Labordeta, Keynes,Max Aub, Rosseau...la Mallorca de Georges Sand o l'Oakland de "Els raïms de la ira"... I en aquest moment debatim sobre si el futbol i la tele són l'opi de la nostra societat. Recordo de nou una conversa entre Max Aub i Antonio Espina l'any 1969:

"- ¿Qué piensas del futuro de los españoles?

- No lo sé. Depende en gran parte de la Televisión
- ¿Qué?
- Sí. No hablo por decir. Si mañana el gobierno decide que todo el mundo debiera comer lechuga e hiciera la campaña necesaria en televisión, ten la seguridad que a los ocho días, si no todos el ochenta por ciento de los españoles rumiarán lechuga.

-¿ Crees que el futuro de los españoles es comer lechuga?
- ¿Por qué no si el gobierno lo decide? Y de ahí pal' real como decís todavía en Mexico.
- Allí el problema es distinto.
- Muy ligeramente y porque os haceis ilusiones. Sí, allí la televisión no pertenece directamente al Estado, sino a la gran industria, a los bancos.
- ¡Gran diferencia!
- Si. No.
- No por eso es mejor la TV mexicana
-Es otra historia. Allá se irán.
- ¿Por qué usas el condicional?
- No es condicional. Porque no las veo ni aquí ni allá. Solo oigo lo que deicen de ellas; y si Maria es peor que Magdalena , o si Trinidad devuelve el niño a Matilde;y eso por el pozo del patio."

Max Aub. La Gallina ciega. Diario Español


1 comentario:

  1. L'altre dia llegia en un bloc que si la gent es mobilitzés per algunes coses, de la mateixa manera que ho fa pel futbol, segur que tot canviaria... almenys una miqueta.

    Ja veig que estàs una mica xungo, anima't home! :) Jo la veritat es que tinc una setmana de merda, i això que acaba de començar! Estic d'un borde que més val que ningú me digui massa cosa... pel seu bé... :P

    Petonets!

    ResponderEliminar