domingo, 31 de octubre de 2010

Herois de guerra o víctimes?


Sovint ens ensenyen a l'escola i a l'institut històries sobre els herois de guerra, sobre una o altra batalla que van servir per defensar els interessos del país. Lamentablement no ens ensenyen massa sobre el que és una guerra o ens ho expliquen d'una manera bastant abstracta, com la major part de les pel·lícules.

Durant un dels meus viatges a Bèlgica em vaig fer amb una revista d'Història "Le Vif" que repassava la Guerra del 14-18.

Em va semblar molt interessant la perspectiva en la que enfocaven el tema en les 50 pàgines!!! Us deixo en unes línies del artícle que parla sobre la batalla de les Ardennes a Ypres:

" He vist un alemany abans d'ahir que feia fortificacions a 50 metres d'on estava jo. Ben bé calia matar-lo, no? He pres un fusell, he apuntat fredament, ha caigut...Per tant veia perfectament els trets d'aquest home. Penso que s'asembla bastant a un assassinat. Quin horror...!!!"

"La guerra dels 1914-18 va ser una guerra de nois molt joves: No veureu mai més les muntanyes, els boscos, la terra, ulls bells dels meus soldats que encara no heu fet els 20 anys"- lamenta Emile Verhaeren en 1916"

No hay comentarios:

Publicar un comentario